Naar de kust!

14 november 2011 - Playa Tortuga, Costa Rica

Buenos Dias,

Hoe is het met jullie in Nederland? Is Sinterklaas veilig in het land aangekomen? Haha. Hier staan in sommige restaurants de kerstbomen al opgetuigd...dat is ook wel weer even wennen.

Zaterdagochtend vroeg hebben we nog een wandeling gemaakt op zoek naar vogels, we waren met name op zoek naar de quetzal (dat is de heilige vogel van de Azteken). Deze vogel is zeer zeldzaam en komt nog maar in een paar gebieden voor. Ook in San Gerardo, waar wij verbleven. Onder begeleiding van een gids zijn we op zoek gegaan...en gevonden! De gids is nog flink op zoek gegaan naar het mannetje, maar tijdens onze wandeling hebben we alleen het vrouwtje bewonderd.

Na de wandeling uitgecheckt en gingen we op weg naar de pacifische kust. Maar niet voordat we nog uitgebreid kolibries hebben gefotografeerd die voor het hotel rondvlogen. Zeer mooie vogels...maar het zijn supersnelle vliegers.

Onderweg naar de kust weer veel wisselende natuur gezien en deze dag hadden we ook onze eerste regenbui onderweg. We hebben ook een beetje avontuurlijke bergrit gehad, met zeer dichte mist. Na deze rit veilig en wel bij de kust aangekomen, waar het zonnetje inmiddels weer scheen.

Deze dagen aan de kust verblijven we in een lodge (vrijstaand huisje) en in totaal staan er maar 12 lodges dus heerlijk rustig. Alle huisjes zijn omringd met groen waar regelmatig dieren/ vogels in te zien zijn. Zo zagen we vanmorgen na het opstaan 2 toekans in de boom naast ons huisje.

Vanmorgen hebben we een tocht gemaakt richting het zuiden van Costa Rica, helaas was het in de morgen weer regenachtig dus weinig kunnen wandelen. Vanmiddag was het aardig opgeklaard en kwam de zon tevoorschijn en hebben we heerlijk bij het zwembad liggen luieren.

Het is bij ons nu we dit schrijven 20.15 en we zitten nu heerlijk op onze veranda in onze korte broek en t-shirt te genieten en zoals de Costaricanen zouden zeggen: Pura Vida!

Adios / groetjes!

1. Nicole:
    14 november 2011
    Hoi,

Wat een prachtige foto's! Wat zal dat een mooi boek worden.
    En wat is het groen, en al die prachtig gekleurde dieren..

De Sint is er hoor, ging natuurlijk weer bijna mis, de sint kwam alleen, maar de pieten zaten gelukkig op een andere boot.

Verder geen roddels hier. Inmiddels is het 3 graden hier, dus de nazomer is nu echt voorbij!

Groetjes Nicole
  2. Ocky:
    15 november 2011
    haaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiii

fantastische foto's mark, maaarrreeeh ik mis nog de gouden kikker. heb je er 1 kunnen bewonderen? als die er niet is, de red-eyed kikker is ook mooi
  3. Kirsten:
    16 november 2011
    Hello,

Wat een super mooie foto's zeg. Fantastisch om kolibries en toekans in je achtertuin tegen te komen. Geniet er maar lekker van.
    Gister hebben we voor het eerst moeten krabben, bbrrrrrrr.....

Groetjes,
    Kirsten