San Gerardo de Dota

11 november 2011 - San Gerardo De Dota, Costa Rica

Hallo volgers,

Het is alweer twee dagen geleden dat wij hebben laten weten hoe leuk, lekker en mooi het hier is. Om te beginnen met Tortuguero, dat hebben wij achter ons gelaten op het juiste moment. Bij vertrek (donderdag) viel er een goede verfrissende tropische bui op ons hoofd die 's nachts al begonnen was en het zag er naar uit dat die niet ging stoppen. Ons doel die dag was het ophalen van de huurauto en dan door naar Turrialba. Wegens de lange tocht van Tortuguero naar het autoverhuurbedrijf konden wij de auto pas om 14 uur ophalen. Het ophalen levert altijd weer een hoop bureaucratisch gedoe op. Uiteindelijk konden wij instappen en op stap met z'n tweeen.

Rond half 3 gingen we op stap in onze 4WD, een grote en ruime auto. Onderweg een hoop nieuwe indrukken opgedaan van Costa Rica, met name van de rijstijl... Aan de regels houden hoeft volgens de Costaricaan niet echt en inhalen over een dubbele doorgetrokken streep is hier heel gebruikelijk. Een snelweg hier is wat bij ons in Nederland een slecht aangelegde provinciale weg of polderweg is...wel even wennen dus.

Rond half 5 aangekomen in Turrialba in een heerlijk hotel, wat erg mooi lag aan een meer. `s Avonds genoten van een heerlijk diner...eindelijk weer eens wat anders dan een lopend buffet.

Vrijdag vertrokken naar San Gerardo, de route er naartoe was erg mooi en afwisselend. Zo zijn we plantages met suikerriet, peperplantages, afwisselende boomsoorten en dan ineens reden we door het nevelwoud. Uiteindelijk via een 9 kilometer lange onverharde! weg bij het hotel aangekomen. Het hotel ligt ook in het nevelwoud. Na het inchecken een wandeling gemaakt die ons zou leiden naar twee watervallen. De eerste was redelijk eenvoudig te bereiken, maar daarna begon het feest. Om de tweede waterval te bereiken moesten wij verder het nevelwoud inlopen en dat betekende heel veel klim en klauterwerk! Het wandelpad was haast niet meer te zien en bestond voornamelijk uit lopen over gladde rotsen en veel boomwortels. Erg inspannend en avontuurlijk dus. Na een half uur over 600 meter gedaan te hebben kwamen wij dus uit bij de tweede waterval. Deze was zeker mooi om te zien en de wandeling zeker waard.

In San Gerardo leven veel verschillende vogelsoorten, waaronder zeer veel kolibries. Ook rondom het hotel vliegen er allerlei vogels af en aan, erg gezellig en een vrolijk gezicht!

Wij vermaken ons prima en genieten van Costa Rica!!!

Morgen verlaten wij de binnenlandse hooglanden en gaan wij naar de kust om de grote oceaan te bewonderen.

Tot ziens!

(foto's volgen nog maar die zijn lastig up te loaden)

1. Aart:
    12 november 2011
    Dat klinkt allemaal erg avontuurlijk. Geniet ervan. !