Vanuit een warm Namibie!

3 oktober 2012 - Kongola, Namibië

Hoi Hoi,

Hier alweer een verhaal vanuit Namibië. Hoe is het met jullie? Met ons prima, momenteel is het hier ongeveer 38 graden…we moeten zeggen…dat is wel erg warm. In het zonnetje kun je beter niet komen, dat is echt te warm.

We zijn gisteren, 2 oktober, aangekomen in de Caprivistrip in Namibië. De reis vanuit Botswana ging goed. Het eerste stuk loopt de doorgaande weg dwars door Chobe NP, dus wij intussen ook op de uitkijk voor de dieren die we nog konden zien. Langs de kant van de weg hebben we een aantal keer kuddes olifanten gezien, ook overstekende olifanten, dus ook nog oppassen onderweg! Verder best wel veel gezien: giraffes, buffels en kudu`s.

Gelijk nadat we het park officieel uitreden, kwam de grens met Namibië. Dit keer verder niemand voor ons bij de grens. Wel weer natuurlijk formulieren invullen, dat gaat iedere keer vlotter!

Gelijk nadat we de grens over waren, zagen we een verandering in het landschap en in de huisjes. Botswana is duidelijker een rijker land, daar staan betere huisjes. Hier in Nambie zijn het toch weer vooral kleine lemen hutjes, wel weer even wennen en wat een contrast met onze rijkdom. Hier langs de kant ook veel meer mensen en enorm veel kinderen gezien tijdens onze route. Het wordt sterk afgeraden om lifters mee te nemen, maar het knaagt enorm aan ons schuldgevoel als wij zo fijn hard voorbij zoeven met de auto.

De wegen zijn tot nu toe gelukkig nog geasfalteerd, behalve dan het laatste stukje van de route, die hebben we afgelegd over een gravelroad. Aan een doodlopende weg ligt onze lodge, aan de rivier gelegen. We zitten een tented lodge, ziet er erg leuk uit. Er is hier bij de lodge zelf geen stroom, alles gaat via een generator, maar vanaf 22.00 `s avonds gaat alles uit. Dan is het hier goed donker!

Omdat we aan een rivier zitten, leeft er vanalles hier. Dus ook nijlpaarden, krokodillen en heel veel vogels. `s Avonds moet je hier dan ook oppassen dat je geen nijlpaard tegenkomt! Je hoort ze hier heel erg goed.

Alleen door een rondje over het park te lopen, kom je al zeer veel vogels tegen: ijsvogels (verschillende soorten), bijeneters (waaronder de karmijnrode bijeneter, die hier maar 2 maanden per jaar voorkomt om te broeden…en dat is nu!), visarenden (die trouwens echt een apart geluid maken!). Sommige vogels vinden we zomaar naast ons balkon in de boom, zoals de visarend, dat is dan best een cadeautje!

Vanmorgen zijn we meegegaan met een gamedrive door Mudumu NP. Hier kun je ook met je eigen auto rijden, maar na vandaag gaan we dat zeker niet meer doen. Er staan geen bordjes waar je heen kan, de wegen lopen kris kras door elkaar en daarbij is het vooral slecht wegdek, bestaande uit voornamelijk los zand. Wel een leuke rit gemaakt, veel olifanten gezien, vogeltjes, zebra`s enz.

Bij terugkomst lekker geluncht hier en nu zitten we in de schaduw dit verhaaltje te typen. Het ziet er hier allemaal erg leuk uit, en de mensen zijn hier heel vriendelijk. In Botswana waren de mensen wat stugger, maar in Namibië is dat een stuk minder.

Morgen gaan we op stap naar Rundu, voor 1 nachtje, als tussenstop voor onze tocht richting Etosha NP. Volgens velen die we tot nu toe hebben gesproken tijdens de reis, moet het daar erg mooi zijn!

Groetjes van ons

1. Karien:
    3 oktober 2012
    Ha lieverds het klinkt of jullie het erg naar je zin hebben. Ook bij ons gaat het kriebelen. Morgen goede reis!! Wij zien uit naar jullie volgende verhaal. Liefs
  2. Kirsten:
    4 oktober 2012
    Er gaat nog best wel vat water over the Falls, ik had z'n klein stroompje verwacht ;-) kuszz
  3. Yvonne:
    4 oktober 2012
    Hoi daar, nou dat klinkt goed allemaal. Ik ben jaloers op jullie. Hierbij alles goed. Geniet maar lekker verder. Kijk uit naar jullie volgende verhaal. Groetjes Von
  4. Els:
    6 oktober 2012
    Wat een ongelooflijke mooie en spannende reis maken jullie.
    je verhaaltjes zijn er g leuk om te lezen.
    groetjes Els