Manuel Antonio en Carara

17 november 2011 - Carara Parque Nacional, Costa Rica

Zo...hier eindelijk weer een berichtje van ons. Afgelopen paar dagen weinig wifi in de hotels. Met onze mobiele telefoons hebben we al een aantal dagen helemaal geen bereik. Inmiddels zitten we nu in Carara. Vanuit Playa Tortuga zijn we richting Manuel Antonio gereden en daar hebben we ons de afgelopen dagen vermaakt.

Manuel Antonio is een nationaal park waar een hoop verschillende flora en fauna te vinden is. Het leuke aan dit park is dat alle wandelroutes uiteindelijk een keer bij de zee uitkomen, met bijbehorende mooie baaien. Lekker gewandeld en we hebben een aantal keer kapucijnaapjes zeer dichtbij gezien. Ook hebben we weer onze vriend de luiaard gezien. Nooit geweten dat dit zo`n mooi dier is. Het lijkt alsof een luiaard altijd glimlacht naar je.

Na onze ochtendwandeling hebben we beide dagen `s middags bij het zwembad vertoeft. Het allerleukste is nog wel dat we op beide dagen de meest bijzondere dieren rondom het hotel hebben gezien. De eerste dag hebben we een voor ons nieuwe vogel ontdekt, een blauwkapmotmot. Omdat we hier zoveel verschillende vogels zien en voor ons eigenlijk heel onbekende, hebben een vogelboek gekocht, haha. Nu weten we tenminste wat we zien!

De tweede dag aan het zwembad...een hoop geritsel in de boom naast ons. Wij op onderzoek, bleken er doodshoofdaapjes in de boom te zitten die lekker aan het eten waren van de vruchten in de boom. Was erg bijzonder, want dit aapje komt maar op weinig plekken voor in Costa Rica.

We hebben inmiddels ook kennis gemaakt met de tropische buien van Costa Rica. Dit houdt in: gemiddeld 5 uur zeer harde regen inclusief onweer. Meestal start dit zo eind van de middag. We zien er trouwens erg leuk uit in onze poncho, haha.

Vandaag in Carara op zoek gegaan naar de rode ara. In Costa Rica leeft deze ara o.a. hier. Wel een vogel die lastig te vinden is, tijdens onze wandeling door het nationaal park hebben we hem wel gehoord en 1 keer over zien vliegen. In de middag terug naar het hotel gereden...en daar vliegen er zo 2 over! Vervolgens gingen ze in een boom zitten en konden we er alsnog foto`s van maken! Erg mooi!

Morgen gaan we op stap naar Monteverde, daar kijken we erg naar uit.

1. Heleen:
    18 november 2011
    Wat een ervaring zeg!!
    En die foto's, het lijkt net of ze uit een mooi prentenboek komen.
    Missen jullie de taaitaai-poppen, kruidnoten en pepernoten al een beetje??
    Grts Heleen