Tortuguero en overweldigend Costa Rica

9 november 2011 - Tortuguero, Costa Rica

Hallo Allemaal,

Hier een berichtje uit vrolijk, warm en gezellig Costa Rica. We zijn inmiddels al aardig gewend aan het klimaat en kijken onze ogen uit naar alles wat we zien, met name veel dieren.

Na aankomst in San Jose en na een korte nacht zijn we op dinsdag doorgereisd naar Tortuguero NP. Tortuguero ligt erg afgelegen aan de Caribische kust. Het eerste deel van de reis hier naartoe hebben we met een bus afgelegd en het laatste stuk hebben we afgelegd met een boot door de mangrovebossen. Dat was een erg mooie kennismaking met Costa Rica.

In Tortuguero is alles al georganiseerd voor ons, er zitten geplande boot-en wandeltochten in het programma. Dit alles ook in groepsverband, we hebben een leuk internationaal clubje.

Tijdens de boot- en wandeltochten hier hebben we al vanalles gezien, de natuur is echt overweldigend. Er zijn zoveel verschillende bomen en planten: echt mooi! Het is om ons heen alleen maar groen groen en groen (dankzij de regen van de afgelopen periode..) Verder wordt het groen erg afgewisseld door alle dieren die we hier al gezien hebben. Aapjes, vogels (tel al kwijt), kikkers (doel gehaald: de roodoogboomkikker gezien! Leukleuk!), leguanen, vlinders, vleermuizen...

Kortom, we vermaken ons prima! Het is hier gemiddeld 30 graden met afwisseld wolken en zon.

Oja, wel erg jammer dat we gisteren net baby-schildpadjes gemist hebben die uit hun nest kropen...vanmiddag gaan we nog een poging wagen om dat te zien.

We hebben ook al typisch Costaricaans ontbeten: GalloPinto, oftewel zwarte bonen met rijst...het smaakt best! Nieuwe lekkernij van ons: gebakken/ gekarameliseerde banaan! JammieJammie.

Morgen (donderdag) gaan we weer weg uit Tortuguero en halen we onderweg onze huurauto op. Daarna rijden we zelf door naar Turrialba, ligt vlakbij de vulkaan Turrialba die recent weer actief is geworden.

Tot Snel!

Lieve groet van Christa en Mark

1. Renate:
    9 november 2011
    Klinkt als een heerlijk avontuur!!! Hmm die zwarte bonen met rijst als ontbijt weet ik niet zo ...
  2. Nicole:
    10 november 2011
    klinkt helemaal super! ben zeer benieuwd naar de foto's.
    Geniet ervan.
  3. Maarten:
    10 november 2011
    Zo, het doel is behaald. De Roodoogboomkikker is gezien en staat op de gevoelige plaat.
    Jullie kunnen terugkomen hoor, er is niets meer aan verder.

;-)

Benieuwd naar de volgende fotos!
    BTW: Latitude meldt dat je nét geen 10000 km ver weg bent. Geinig!
  4. Thea:
    11 november 2011
    Ahhh, iemand is me voor....maar jullie kunnen nu inderdaad terugkomen!