Start van onze rondreis!

24 september 2012 - Thabazimbi, Zuid-Afrika

Hallo allemaal,

Hoe is het bij jullie? Hier gaat het goed, vanmiddag heerlijk in de zon gezeten (zie verderop in het verhaaltje voor meer details...) Om ons heen liepen allerlei dieren en we hebben weer genoeg verschillende vogeltjes gezien!

Maar laten we bij het begin beginnen! Zondagochtend zijn we door Wilma lief weggebracht naar Schiphol en met iets vertraging zijn we vertrokken. Uiteindelijk zijn we toch de geplande tijd geland. We hadden van te voren eten besteld bij de KLM, dat is ons zeer goed bevallen. Dat smaakte heel wat beter dan het standaard eten in het vliegtuig!

Eenmaal geland, door de douane en op naar de koffers, die er echt supersnel waren. En toen hup door naar het hotel op de luchthaven. Na ongeveer 10 minuten lopen waren we er al, wat heerlijk dat we niet meer hoefden te wachten op een transferbusje!

Vanmorgen lekker ontbeten en de auto opgehaald bij het verhuurbedrijf om 9.00. Dit ging allemaal wat sneller dan verwacht, ook wel eens fijn. Om 9.15 reden we de snelweg al op, op naar Kololo, een lodge in de buurt van Vaalwater en Welgevonden NP. Een kort ritje, maar door uitgebreide wegwerkzaamheden onderweg (weer over ontzettend slechte gravelwegen gereden, deed ons erg denken aan de wegen in Costa Rica) duurde deze route toch wat langer. De laatste 30 km moesten sowieso al over een onverharde weg worden afgelegd, zodat we uiteindelijk rond 14.00 hier aankwamen.

Onderweg hadden we al wel een wat vreemde wolk zien hangen, het leek eerst op bewolking, maar al snel hadden we door dat het vanwege brand was. Helaas voor ons heel dicht bij ons. Hierdoor hebben we vanmiddag geen activiteiten meer kunnen doen, zoals fietsen. Over een zeer groot gebied woedt een flinke brand sinds gisteravond. We hebben vanmiddag nog wel een klein stukje gelopen, toen hebben we nog wel wat dieren gezien, gelukkig! Bij terugkomst werd wel gelijk gezegd dat we in de buurt van ons (wel zeer leuke!) huisje moesten blijven, voor als ze moesten evavueren! Niet echt leuk dus...maar in de tijd die we nu over hadden, hebben we wel lekker genoten van het zonnetje op het terras...met uitzicht op de brand, dat dan weer wel! Nu (rond 19.00) lijkt de brand gelukkig de goede afslag genomen te hebben! We zien geen vlammen meer...dat is wel erg prettig. We hopen nu natuurlijk dat de brand vannacht gaat doven dan kunnen we morgen nog genieten van de rest van de omgeving. Want de omgeving verder ziet er wel super mooi uit!

We gaan nu even eten en dan hopen dat er morgen geen gedoe meer is met de brand!

Groetjes daar voor iedereen!

Ps: geen zorgen, mocht het echt uit de hand lopen, dan kunnen we met een helikopter geëvacueerd worden!

1. Nicole:
    24 september 2012
    Zo, jullie reis is begonnen. Leuk hoor, ben benieuwd naar de eerste foto's. Alleen zo'n brand is niet zo tof, maar best eng. Veel plezier verder!
  2. Ron en Yvonne:
    24 september 2012
    Hoi Mark en Christa, nou hier waai je van de straat. Leuk om jullie reisverslag te lezen. Balen van die brand. We hopen dat het snel dooft. Veel plezier en lekker genieten hoor. Groetjes van ons.