Onze eerste vulkaan!

23 november 2011 - Rincon De La Vieja, Costa Rica

Hier alweer even een berichtje van ons. Deze 2 dagen hebben we ons vermaakt op de vulkaan Rincon de la Vieja. We hebben op beide dagen een wandeling gemaakt over de flanken van de vulkaan. De top van deze vulkaan kun je alleen bereiken door een wandeling van ongeveer 8 uur enkele reis. Dan moet je dus overnachten op de top...dat leek ons niet zo`n goed plan.

Maar ook onze wandelingen waren de moeite waard. Zo hebben we borrelende modderpoelen, kokende meren en stoomwolken uit de aarde zien komen. Best even het vermelden waard: mooi was het zeker, maar wat jullie niet op de foto`s kunnen ruiken....is de ongelooflijke stank! Ongelooflijk, wat een smerige geur!! We konden tot op ongeveer een meter van de bluppende en borrelende meren komen, erg gaaf en warm!

De wandeling ging ook voor een deel door het bos, waarbij we ook nog langs een hele mooie en grote waterval zijn gekomen. De wandeling was weer wat avontuurlijker dan gedacht, want vaak was er weer geen wandelpad. Een aantal keer een rivier overgestoken en verder over heel veel boomwortels en rotsen geklommen.

Helaas heeft de vulkaan zich al 2 dagen verstopt in de wolken, zag er dus ook niet zo aantrekkelijk uit om "even" naar de top te lopen.

Op het park (het is hier een soort landal park, maar dan kleiner en ruim opgezet) waar we momenteel verblijven hebben we weer wat nieuwe vogels gespot. Verder hebben we onze afgelopen middag vermaakt bij het zwembad. Heerlijk!

Morgen vertrekken we richting de Arenal Vulkaan. Foto`s volgen de volgende keer!

Groetjes van ons

@ Maarten: Stiekem is de kikker met de blauwe flank wel iets kleurrijker. Dus ook wel ietsje mooier! Beide blijven wel erg leuk.

1. Papa Mama:
    24 november 2011
    Jullie hebben wel een spannende en heeel leuke reis, wegen die geen weg zijn wandelpaden die geen pad zijn ik vraag me af hoe je de weg heen EN terug kunnen vinden.
    Strooien jullie broodkruimels? nee dat zal niet gaan met al die mooie en leuke dieren en vogels. Maar wat dan gewoon om je heen kijken, nee dan zie je nevelwoud, het zal wel een raadsel blijven tot we je terug zien.
    Voor de foto's hebben je wel alle objectieven en spullen gebruikt, ze zien er echt prachtig uit, ? is de foto van een "bewegende" waterval ook gelukt?
    groet en dikke knuffel van ons
  2. Veronique:
    26 november 2011
    Hey vakantie gangers...

Na het vluchtig lezen van jullie berichtjes in de afgelopen dagen heb ik nu dan tijd om het uitgebreid te lezen! Wat fijn om dit allemaal te lezen, krijg zelf spontaan het vakantie gevoel. Ben zeer benieuwd naar jullie foto's. De foto's die mee gepost zijn zien er top uit!

Geniet nog even van al dat moois en lekkers om je heen
    Neem ook maar wat voor mij, inmiddels is het erg warm en dorstig in die koffer :P

Tot snel, Groetjes Veronique