Monument Valley en de Grand Canyon!

24 juni 2010 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

Vanuit de Grand Canyon dit keer een berichtje! We zijn gisteren naar Monument Valley geweest, vroeger werden hier werden veel Westernfilms opgenomen. We hebben hier een rit met een open jeep gemaakt langs de kenmerkende rotsen. Dit was onmogelijk om te doen met onze eigen auto, de weg bestond voornamelijk uit zand. Na de rit in de jeep zijn we nog een stuk voorbij Monument Vallay gereden om de Mexican Hat op te zoeken...dit is een door erosie zo`n vreemd gevormde rots dat deze lijkt op een sombrero. Het bleek wat kleiner te zijn dan we hadden gedacht, maar was toch leuk om gezien te hebben.

Na Monument Valley zijn we vanmorgen richting de grand Canyon vertrokken. Hier waren we al lekker op tijd, zodat we het park al een beetje hebben kunnen ontdekken. Erg mooi en ook weer indrukwekkend om te zien. We hadden eigenlijk als plan om morgen een vlucht te maken in een helikopter. Na wat navraag om welke tijd het mogelijk was om te vliegen, bleek het ook vandaag nog te kunnen! We waren rond 10 voor 3 bij het infocentrum voor de helikoptervluchten en toen bleek dat we zelfs nog mee konden met de vlucht van 3 uur. Dus even haasten om alle spullen te verzamelen die mee konden met de vlucht en even een supersnel info filmpje gekeken en toen op stap met de helikopter!

Erg gaaf om zo vanuit de lucht op de Canyon neer te kijken. Het was alleen een beetje winderig vandaag, dus net als met een vliegtuig heb je hier dus ook last van turbulentie. Best wel spannende vlucht gehad dus!

Morgen gaan we lekker verder de Grand Canyon ontdekken!

Tot snel, Mark en Christa

1. Renate:
    25 juni 2010
    Wat super!!! geniet er maar lekker van hoor! Jullie missen hier niks :)

Dikke kus
  2. Nicole Michielsen:
    26 juni 2010
    Dit is wel weer een supervakantie. Wat een leuke dingen doen jullie!
    Geniet er nog maar lekker van.
    Met Puck gaat alles prima.

Groetjes Nicole