Langs de kust en Yosemite!

16 juni 2010 - Fresno, California, Verenigde Staten

Hallo Allemaal,

Hier weer een nieuw berichtje van ons vanuit Amerika. We zijn nu in Fresno, nadat we de afgelopen dagen genoten hebben van de mooie kustlijn en van Yosemite (nationaal park).

Nadat we uit San Francisco vertrokken zijn we eerst langs de kust richting het zuiden gereden. We wilden eigenlijk de 17-Mile Drive rijden (dit is een mooie route met veel uitkijkpunten langs de kust), maar helaas was deze afgesloten vanwege een groot golftoernooi. Was hier overal op het nieuws. Voor ons best balen, want we hadden hier erg naar uitgekeken. Om toch nog meer van de kust te zien, zijn we de volgende dag nog iets verder naar het zuiden gereden om te genieten van een ander stukje kust. Dit was ook erg mooi. Gelukkig klaarde het weer ook op, want het was `s morgens erg bewolkt.

Na de kust zijn we het binnenland ingetrokken richting Yosemite Nationaal Park. Yosemite is erg mooi, met zeer hoge rotsen en watervallen. In het park kan je een groot stuk met de auto rijden, maar je kan er ook mooie wandelingen maken. Vanmorgen hebben we een wandeling gemaakt naar Mirror Lake, het was nog heerlijk rustig daar, dus heerlijk genoten van de natuur en de rust.

Na Yosemite zijn we doorgereden naar Fresno, van waaruit we doorrijden naar Las Vegas, waar we donderdag heen gaan.

We hebben het erg naar ons zin hier, en dat komt o.a. door alles wat we beleven maar ook door de Amerikanen. Ze zijn erg vriendelijk en behulpzaam en altijd in voor een praatje.

Verder valt ons vanalles op waar we vooral veel lol om hebben. Zoals "Free Refill" van het drinken. Nog ruim voordat je glas leeg is, is je glas alweer (gratis) bijgevuld. Maar ook de enorme winkelcentra met daarbij hele straten met restaurants. We moeten ook nog steeds eraan wennen dat alles vrij zoet is, overal zit nog extra suiker in.

Groetjes, Mark en Christa

1. Kirsten:
    18 juni 2010
    Hoi mede-reizigers, mooi om te zien dat het bij jullie ook zo goed bevalt. We zijn erg benieuwd naar het stuk wat jullie hebben gezien. Mooie foto's ook!

Tot snel, Kirsten en Maarten