Grand Canyon, Laughlin en Palm Springs

27 juni 2010 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Vanmiddag zijn we aangekomen in Palm Springs, ons 1 na laatste hotel voor we naar Los Angeles gaan. We hebben gehoord dat het in Nederland ook heerlijk weer is met fijne temperaturen, maar we doen gezellig mee, het is hier net boven de 40 graden. Dat is toch net even iets te warm...maar we zijn Palm Springs wel even in geweest overdag, dat is een gezellige stad. Overdag zijn we nog door Joshua Tree National Park gereden. Dit is een natuurpark dat zijn naam dankt aan een bepaalde bomensoort die daar groeit. Was mooi om daar rond te rijden.

Vanmorgen zijn we vertrokken in Laughlin. Dat is echt een zeer kleine plaats met alleen maar hele grote hotels en evenzoveel casino`s. Het is eigenlijk Las Vegas in het klein. Het was leuk om voor 1 nachtje daar te zijn. Toch ook weer gegokt...dit keer 30 cent kunnen veranderen in 10 dollar!! Vonden wij erg lachen! Dit keer het gewonnen geld in onze portemonnee gestopt, zo trots waren wij, haha. Het casino zat dit keer gewoon in ons hotel.

We kwamen natuurlijk van de Grand Canyon vandaan, waar het helaas ook een dag erg bewolkt was en het zelfs geregend heeft. Mocht de pret niet echt drukken, de temperatuur bleef prima, en de wolken boven de Grand Canyon vormden een mooi schouwspel met onder andere mooie lichtflitsen van het onweer wat boven de Canyon hing. Was best apart, wij stonden in de zon en in de Canyon waar we over uit keken was het slecht weer. We waren blij dat we de dag ervoor de helikoptervlucht hadden gedaan, zodat we in ieder geval vanuit de lucht mooi helder uitzicht hebben gehad. `s Avonds zijn we bij een mooi punt gaan staan om de zonsondergang bij de Grand Canyon te bewonderen. Het weer was inmiddels opgeklaard, alleen ver bij ons vandaan hingen nog wolken. De zonsondergang was erg mooi om te zien.

Om vanaf de Grand Canyon naar Laughlin te rijden heb je ook de keuze om over de Route 66 te rijden! Dat hebben wij natuurlijk gedaan! Het eerste stuk was alleen erg saai...met allemaal dorpjes die echt compleet uitgestorven waren. Maar het kwam goed...we hebben echt een mooie route door de bergen en de woestijn gereden. Onderweg bij een klein dorpje gestopt, dat was echt zo`n oud dorpje uit het wilde westen. Nu bestaat het voornamelijk uit souvenirwinkels, maar was echt leuk om daar te zijn. Toevallig waren wij er op zaterdag, en dan spelen locale bewoners allerlei leuke stukken op, met oa gevechten met geweren. Was erg grappig om te zien. Hier nog wat gegeten en toen doorgereden naar Laughlin. Die dag voornamelijk veel droogte en woestijn gezien, met lange rechte wegen.

Vanmiddag gaan we verder niet zo veel meer doen vanwege de warmte in Palm Springs, vanavond gaan we nog even ergens wat te eten opzoeken. We gaan ook alvast bekijken wat we in LA gaan doen...onze laatste plaats waar we naar toe gaan rijden...

Tot in LA!

PS: we vinden het erg leuk om jullie reacties iedere keer te lezen!

1. Een fan:
    30 juni 2010
    Hallo Mark en Christa
    De afgelopen weken ben ik figuurlijk met jullie meegereisd. Heel leuk om het op deze manier te kunnen volgen.
    Ik heb geboeid jullie reisverslagen gelezen en de foto’s bekeken. Als die al zo mooi zijn wil ik graag geloven dat het in werkelijkheid schitterend moet zijn geweest.
    Geniet er nog van en een goede reis terug.
    Groeten van een enthousiast volgeling (en collega van Wilma).